آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷
کاربران آنلاین:
3
کل بازدیدها:519178
خانه » سلامت » دانستنی ها ومهارت ها » توصیه های پزشکی (مواد خوراکی استخوان ساز، چرا صبحانه، دوست داشتن استخوان هایمان)
توصیه های پزشکی (مواد خوراکی استخوان ساز، چرا صبحانه، دوست داشتن استخوان هایمان)

توصیه های پزشکی (مواد خوراکی استخوان ساز، چرا صبحانه، دوست داشتن استخوان هایمان)

توصیه های پزشکی

مواد خوراکی استخوان ساز به بچه ها بدهید

👈به گفته کارشناسان، تقویت استخوان ها باید از دوران کودکی آغاز شود و تا سنین بالا ادامه یابد.

🔺مصرف این خوراکی ها توصیه شده است؛
▫️تامین منبع خوبی از کلسیم درهروعده غذایی، 🥛مانند شیر، پنیر، ماست، بادام، انجیر، کلم بروکلی، سویا، شلغم.

🌞 استفاده از تابش نور خورشید طبیعی برای جذب ویتامین D بیشتر. همچنین مصرف تخم مرغ، ماهی چرب و غذاهای غنی شده نظیر شیر و آب پرتقال

🍯 به فرزند خود لوبیا سیاه وسفید، اسفناج، کره بادام زمینی، بادام، لوبیا، آووکادو و نان گندم کامل، که منابع خوبی از منیزیم هستند، بدهید.

▫️ لوبیاسبز، نخودفرنگی یا 🥗سبزیجات برگدارسبز (مانند کلم، کلم بروکلی و اسفناج) را به خاطر داشتن ویتامین K به فرزندتان بدهید.

 

چرا صبحانه مهم‌ترین وعده است؟

💥سوخت و ساز بدن را بهتر می کند.
💥باعث می‌شود در طول روز پرخوری نکنید.
💥انرژی مورد نیاز اصلی روز شما را تامین می‌کند.

💥کمک می‌کند سر ظهر انرژی کم نیاورید.
💥ذهن‌تان دیگر درگیر این نخواهد بود که از وقتی بیدار شدید هنوز گرسنه‌اید.
💥با تنظیم سطح قند خونتان، خلق و خوی‌تان را بهتر می‌کند.

💥حافظه کوتاه مدت‌تان تقویت می‌شود.
💥کمک می‌کند غلظت خون پیدا نکنید.
💥اگر صبحانه نخورید، کلسترول، LDL و سطح انسولین‌تان افزایش می یابد.

با دوست داشتن استخوان هایمان از آینده خود محافظت کنیم

👈بیستم اکتبر (۲۸ مهرماه) روز جهانی «پوکی استخوان» است
⭕️حدود ٧٠ درصد زنان و ٥٠ درصد مردان بالاي ٥٠ سال دچار پوكي استخوان هستند

💠تغذیه سالم که شامل دریافت کافی کلسیم و ویتامین D هستند از اهمیت بالایی در جهت جلوگیری از این عارضه برخوردار است.

🔆بدن برای جذب کلسیم به ویتامین دی نیاز دارد.این ویتامین مورد نیاز از طریق خورشید، مواد غذایی حاوی ویتامین دی و مکمل ها تامین می شود.
🔅مبتلایان به پوکی استخوان ورزش را فراموش نکنند . بیماران بر این باور اشتباه هستند که هر چه کمتر تحرک داشته باشند برای استخوان هایشان مفید تر است، درحالی که این تصور غلط است.

 

توصیه های پزشکی

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است