باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
کاربران آنلاین:
2
کل بازدیدها:604916
خانه » کلاس خودشناسی » مراقبه خودشناسی ۹۶/۵/۷
مراقبه خودشناسی ۹۶/۵/۷

مراقبه خودشناسی ۹۶/۵/۷

مراقبه خودشناسی ۹۶/۵/۷

 

هو الکنز الفقراء

انسان قرن بیست و یکم به اعتیادهای زیادی مبتلاست.
یکی از بدترین این اعتیادها، اعتیاد به سرعت است…

اعتیاد به سرعت در هنگام رانندگی را در نظر بگیرید، در هنگام رانندگی تند و سریع، ذهنتان شما را وادار به تند رفتن می کند. آزاد شدن مواد شیمیایی مختلف که در حین هیجانات ناشی از سرعت زیاد بروز می کند، اعتیاد آور است. به همین دلیل است که ناخواسته دوست دارید تا پدال گاز را بیشتر فشار دهید.

با کمی دقت متوجه می شوید که در هر کاری عجله می کنید، زمانی که در حمام هستید عجله دارید که زودتر از حمام خارج شوید، زمان غذا خوردن، راه رفتن، حرف زدن و موارد دیگر هم، یک شتاب و تندی در حرکت و رفتار شما دیده می شود که نتیجه اعتیاد به سرعت بالاست.

برای دقایقی چشمانت را ببند و به تنشی که در درون خود احساس می کنی توجه کن. این تنش نشانه همان هیجان سرعت است که در تو به شکل بی تابی خود را نشان می دهد.

وقتی آهسته حرکت می کنی برعکس این حالت اتفاق می افتد. پس سعی کن سرعت خود را کاهش دهی، این تمرین را تا آنجا ادامه بده که دیگر خواست سرعت در تو وجود نداشته باشد. در این حالت متوجه می شوی که به آگاهی تازه ای دست یافته ای.

سرعت خود را در هر کاری که انجام می دهی کم کن. به آهستگی غذا بخور، آهسته راه برو، به آرامی صحبت کن، و همین روند را در کلیه کارهایی که انجام می دهی رعایت کن.

به زودی شاهد بالا رفتن دقت در تمامی کارهایت خواهی شد و در ادامه حضور و آگاهی در انجام کارها خود را نشان خواهد داد.

حضور و آگاهی باعث می شود تا تو بتوانی هر لحظه از زندگی را زیباتر بسازی…

 

مراقبه خودشناسی ۹۶/۵/۷

مدرس :احسان شاکرین

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است